نادر طالب زاده از نقش اف بی آی و شرکت های آمریکایی در مرگ برادرش گفت
در گفت و گو با هنرنیوز؛
نادر طالب زاده از نقش اف بی آی و شرکت های آمریکایی در مرگ برادرش گفت
 
تاريخ : يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۱۰
 


 


 


 


نادر طالب زاده فیلمساز پیشکسوت کشورمان خبر داد که برادرش در پی توطئه ای از سوی شرکت های بیمه آمریکا و اف بی آی به جرم همکاری با حزب الله لبنان محاکمه، زندانی و بعد از آزادی نیز بر اثر فشارهای روانی از این موضوع بدون هیچگونه سابقه قلبی فوت کرده است.





وی که با خبرنگار هنرنیوز گفت و گو می کرد افزود: دکتر ناصر طالب زاده پزشک کلینیک اورژانس شهر سیاتل آمریکا که از سال 1996 توانسته بود با مدیریت بر 17 کلینیک که حدود 100 پزشک و پرستار آمریکایی در آنها فعالیت می کردند موفق ترین پزشک شهر سیاتل لقب بگیرد، و با توطئه ای مبنی بر همکاری وی با حزب الله لبنان به محاکمه کشیده شد و به زندان افتاد.


طالب زاده ادامه داد: چون برادرم ایرانی و مسلمان بود همواره به او مشکوک بودند و از سوی دیگر چون پزشک موفقی بود او را به نحوه و نوع اعمال پزشکی و استفاده از طبابت شرقی و طب سوزنی و همچنین تهمت همکاری با حزب الله لبنان محاکمه کردند.


این فیلمساز اضافه کرد: برادرم در امر پزشکی پیشتاز بود چرا که معتقد بود نحوه طبابت پزشکان غربی به تنهایی قادر به درمان مریض نیست و باید با طب شرقی آمیخته شود و چون آن زمان طب شرقی در آمریکا غیرقانونی بود او را به دادگاه کشانیدند اما هنگامی که پلیس کارمندان کلینیک های او را برای بازجویی احضار می کردند از آنان سئوال می شد که آیا دکتر ناصر طالب زاده با ایران تماسی دارد؟ آیا با گروه های لبنانی ارتباطی دارد؟ و این در حالی بود که طبابت طب سوزنی و طب شرقی توسط هزاران پزشک در آمریکا اعمال می شد اما فقط برادر مرا به این جرم و به این بهانه محاکمه کردند.


وی گفت: روند دادگاه برادرم از سال 1994 به مدت 5 سال به طول انجامید که همه این مباحث در روزنامه سیاتل تایمز همان به چاپ رسید و اگر در اینترنت با نام «دکتر ناصر اردوبادی» وارد شوید همه این موارد مشاهده خواهد شد.


این مستندساز کشورمان ادامه داد: به علت اینکه ایشان پزشک معروف و محبوبی بین پزشکان و بیماران شهر بود به همین جهت دادگاه های او جزو شلوغ ترین دادگاه های آن زمان محسوب می شد.


طالب زاده با اشاره به سیستم های ناعادلانه ای که در دادگاه های آمریکا وجود دارد گفت: با توجه به سیستم های ناعادلانه دادگاه های آمریکایی، قاضی پرونده به او اعلام کرده بود که اگر ما موفق به محکومیت تو شویم تو به 35 سال زندان محکوم خواهی شد اما اگر خواستی اعتراف کنی فقط چند سالی به زندان خواهی رفت و برادرم با توجه به بیماری و وضعیت خانواده، بالاجبار اعتراف می کند و به یک و نیم سال زندان محکوم می شود و از سال 2000 تا 2002 را در زندان سپری می کند.


طالب زاده اضافه کرد: تمامی بیماران ایشان از بیمه شکایت کردند و توانستند حدود 300 میلیون دلار از شرکت های بیمه خسارت دریافت کنند و این شرکت ها یکی از دشمنان اصلی مرحوم طالب زاده بودند.


به گفته وی، مرحوم ناصر طالب زاده با افشای سوء استفاده شرکت های بیمه آمریکا و دریافت هزینه دو برابر از بیمار در صدد ایجاد نوعی بیمه با نصف هزینه های روز بود و همین عامل، کینه ای برای شرکت های بیمه آمریکایی نسبت به ایشان شد و فشار بر او را مضاعف کرد.


این مستندساز ادامه داد: شرکت های بیمه و سیستم های یهودی، برادرم را رقیب سرسخت خود می پنداشتند و با فشارهایی که او در زندان و در کمپ شِریدن در ایالت اورگان بر او وارد شد، وی مجبور گردید بلافاصله پس از زندان، عمل قلب باز انجام دهد.


وی یادآور شد: اف بی آی بارها و به بهانه های مختلف شبانه به منزل او هجوم برد و کامپیوتر و وسایل او را ضبط کرد و تمامی کلینیک ها و اموالش را مصادره کرد و با این اعمال توانستند فردی را که به عنوان یک پزشک موفق ایرانی و مسلمان که عکسش در صفحه اول مجله پول به عنوان موفق ترین پزشک در سیاتل چاپ شده بود ، خانه نشین و از سر راه بردارند، به گونه ای که او دیگر حق طبابت نداشت و مجبور به اسکان در خانه ای محقر گردید.


طالب زاده با اشاره به کتاب «سلامتی با سرعت نور» که توسط برادر مرحومش در دو سال پیش به نگارش درآمده است گفت: ایشان دو فصل از این کتاب را به شرح ماوقع دادگاه و زندان خود اختصاص داده و سیستم قضایی و پزشکی آمریکا را فاسد و معیوب اعلام می کند.


ناصر طالب زاده که حدود 52 سال سن داشت و برادر کوچکتر نادر طالب زاده است در جمعه گذشته و بعد از برگشت از کشور چین که برای مقدمات بازگشایی کلینیک بزرگی به چین سفر کرده بود در آمریکا به طور مشکوکی و بدون هیچگونه سابقه بیماری قلبی به علت پاره شدن از رگ های قلبش جان خود را از دست می دهد.


به گفته نادر طالب زاده، قاضی پرونده برادرش به علت محکوم کردن پزشک موفق و مسلمان زاده ایرانی ترفیع درجه گرفته است و این در حالی است که تنها خانه مرحوم نیز در ایران بر اساس شبهه ای توسط دادگاه ایران مصادره شده است و اگر چه دادگاه قول همکاری در این زمینه داده است، اما هنوز این امر محقق نشده است.


 


 
کد خبر: 4059
Share/Save/Bookmark