زنان فیلم‌هایم همیشه تاثیرگذار بوده اند
در نشست «آغوش باز» مطرح شد؛
زنان فیلم‌هایم همیشه تاثیرگذار بوده اند
بهروز شعیبی با اشاره به شخصیت زنان در فیلم هایش بیان کرد که همیشه زنان را در موقعیت هایی تاثیرگذار در نظر گرفته است.
 
تاريخ : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
به گزارش هنرنیوز ، نشست خبری فیلم «آغوش باز» با حضور عوامل این فیلم امشب یکشنبه ۱۵ بهمن بعد از نمایش فیلم در خانه جشنواره برگزار شد.

بهروز شعیبی کارگردان «آغوش باز» در ابتدا درباره شکل گیری ایده فیلم گفت: «آغوش باز» یک روی دیگر سینما برای من بود و آن هم همکاری با یکی از تهیه کنندگان کاربلد است که برای من اتفاق خوبی بود. طرحی مدت ها در ذهنم بود اما نمی دانستم کی می تواند اجرایی شود که با سجاد نجفی نویسنده و همینطور مهدی عسگری مجری طرح درباره طرح فیلم به توافق رسیدیم و حضور سرتیپی هم کار را کامل کرد. کار پربازیگر و پرحجمی بود. اگر همدلی این گروه نبود این فیلم حتماً امتیازهایی را از دست می داد.

وی درباره دغدغه خود تصریح کرد: فکر می کنم دغدغه ها خیلی محاسبه شده نیست. دغدغه مشترک همه ما همین مسایلی است که در ارتباط انسانی به آن می پردازیم و در فیلم هم متبلور شده است.

شعیبی اضافه کرد: همه ما نیاز داریم به هم بخش هایی از زندگی را یادآوری کنیم؛ بخش های زیبای زندگی را که ما نسبت به آنها دچار غفلت می شویم. این یادآوری از کلیدواژه های اصلی فیلم است. چه کسانی که فیزیکی و چه کسانی که در هیاهوی اتفاقات دچار فراموشی می شوند.

محمدرضا میرزامحمدی طراح صحنه فیلم نیز در سخنانی یادآور شد: فیلمنامه چالشی درباره طراحی صحنه داشت و دکور مثل بقیه کاراکترها از شرایطی به شرایطی می رسید و دچار تکامل می شد.

علی سرتیپی تهیه کننده فیلم در ادامه درباره فیلم گفت: این فیلم یک ریال هم از هیچ ارگانی کمک نگرفته است و حمایت هم نشدیم. آقای شعیبی هم تمایلی به کمک از ارگانی نداشته اند، ما هم فکر کردیم خود قصه به گونه ای است که برگشت سرمایه دارد. اگرچه که موضوع فیلم برای ارگان ها می توانست جذاب باشد که بخشی از هزینه را بپردازند.

مهدی عسگری مجری طرح نیز در سخنانی عنوان کرد: ما روزی تصمیم گرفتیم یک فیلم عاشقانه و خانواده محور بسازیم و امیدوارم نظر مخاطب جلب شده باشد.

مهرداد کوروش نیا نویسنده درباره فیلمنامه «آغوش باز» بیان کرد: آقای شعیبی و سجاد نجفی سه ماه روی فیلمنامه کار کردند. بعد از این سه ماه آقای شعیبی با من تماس گرفت و بعد من به دوستان اضافه شدم و با کار گروهی به شکل و ساختمان فیلمنامه پرداختیم.

سجاد نجفی دیگر نویسنده فیلم نیز بیان کرد: جلسات ابتدایی گفت و گوی ما درباره این بود که بیشترین علاقه او را به سبک جدید فیلمسازی اش پیدا کنیم و در نهایت به این عشق و ملودرام و لطافت کاراکترها رسیدیم.

شبنم گودرزی بازیگر درباره سوالی نسبت به پول پرست نشان دادن زنان در فیلم عنوان کرد: ما هم زنانی داریم که آهن پرست هستند و هم مردانی این چنین را داریم و هم برعکس این ۲ وجود دارد. این مساله جنسیتی نیست.

مسعود سخاوت دوست آهنگساز درباره انتخاب موسیقی پاپ در این فیلم تصریح کرد: موسیقی پاپ کاملاً با خلقیات مردم جامعه در ارتباط است و برای همین اسم آن پاپ است. می توان تقسیم بندی کرد و دید پاپ در طول زمان چقدر تغییرات اخلاقی یا فرمی داشته و بالا رفته یا نزولی بوده است؟ مردم می توانند ببینند موسیقی پاپ به چه وضعیتی رسیده است. پاپ مستقیم با هیجانات آدمی و جامعه سرکار دارد و اگر ابتذالی هست که هست باید در جامعه دیده شود.

شعیبی در ادامه درباره این فیلم عنوان کرد: معتقدم بخش کیفی جامعه ما در دست زنان است ما از بدو تولد همیشه با یک زن همراه هستیم و لحظه ای دچار خلا می شویم که زنی کنارمان نیست. هرچقدر بخواهیم این رابطه انسانی را سرکوب کنیم عشق جایش را به خشم و اعتراض می دهد. زنان و مردان نباید این جایگاه را نادیده بگیرند. در درام، ما پرسوناژها را دچار تغییراتی می کنیم اما خواهشم این است وقتی درباره پرسوناژهای خانم فیلم حرف می زنیم به سه قصه موازی دقت کنیم؛ بنابراین در این حوزه هیچ گاه خود را سانسور نمی کنم و خانم های قصه را تاثیرگذار طراحی می کنم. پرسوناژهای خانم همیشه در فیلم هایم تاثیرگذار بوده اند.

وی در پاسخ به اینکه همیشه در یک ژانر و محتوا فیلم ساخته است، گفت: این فیلم بهترین اتفاقی بود که می توانست برای من رخ دهد و منظور از یک ژانر و محتوا را نمی دانم چون همیشه دنبال تفاوت فیلم بعدی نسبت به قبلی بوده ام.

به گزارش مهر ، شعیبی در پاسخ به سوالی درباره تاکید روی معین خواننده و اینکه با صحبت های اخیر وزیر در فیلم گنجانده شده است یا خیر گفت: ما در دو هفته اخیر درگیر اصلاح رنگ و نور و … بوده ایم و فیلمبرداری خیلی وقت است تمام شده و امکانش نبوده به تازگی گنجانده شود. علاقه من به موسیقی از کودکی شروع شد و از ضبط ماشین بود. اینقدر هم به نظرم درباره موسیقی تعارف نکنیم، همه هم معین گوش داده ایم.

سرتیپی درباره حضور نوازندگان زن در فیلم و اینکه دچار حاشیه در اکران می شود یا خیر بیان کرد: فیلم خدا را شکر پروانه نمایش دارد و تغییری هم ان شاالله نخواهد داشت.

شعیبی در بخش دیگر درباره هپی اند بودن و فیلمفارسی بودن فیلم با بیان نکات و توضیحاتی یادآور شد که هم هپی اند بودن و هم فیلمفارسی بودن خوب است.

علی برازنده فیلمبردار نیز در توضیحیاتی بیان کرد: شعیبی دوست داشت فضایی را در سالن کنسرت ایجاد کنیم که پر از رنگ باشد چون بالاخره فیلم یک کمدی درام است.

خشایار موحدیان تدوینگر نیز اظهار کرد: تدوین این فیلم برای من خیلی دلنشین بود چون ۲ لحن متفاوت داشت.
کد خبر: 99331
Share/Save/Bookmark