تالارهای نمایشی تهران جان تازه می گیرند
بعد از اختتامیه جشنواره تئاتر فجر ؛
تالارهای نمایشی تهران جان تازه می گیرند
تالارهای نمایشی تهران چند روزی بعد از اختتامیه جشنواره تئاتر فجر ، در روزهای آینده فعالیت روتین خود را از سر می‌گیرند.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۳
به گزارش هنرنیوز ، تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از روز ۲۲ بهمن میزبان نمایش «سیاه‌خال» به نویسندگی و کارگردانی محسن اردشیر می‌شود.

این اثر نمایشی با بازی (به ترتیب ورود به صحنه) مه ‌لقا ‌باقری، صدرالدین ‌زاهد، علی قاجاری، سوده ‌خدری، فروزان ‌حسینی، آرزو ‌صرّاف ‌رضائی، سامان ‌شکیبا، مهرداد ‌مسنن، احمد ‌مطوری، سحر ‌ورچندی، رضا کیامنش، افشین مالائی، ابوالفضل ‌شاکری، آنا ‌نمکچیان، مهسا ‌ابراهیمی ‌کیا، محمدرضا ‌جعفری، آرمان ‌پورفرخ، لیدا ‌معتمد، مینا ‌حقانی، مبینا ‌کدخدا، کیوان ‌صالحی، ٰسمیرا محبوب عشق دوست و رحمان ‌اسماعیلی و بازیگران خردسال: آرمیتا ‌لطفی، نازگل ‌روزبهانی، آدرینا ‌حاجیلو روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: این نمایش قصه واقعی و دراماتیک از دختری است که به افسانه تبدیل شد. قصه عاشق شدن و عاشق ماندن، حکایت رسیدن‌ها و نرسیدن‌ها. داستان دختری که با انتخابی عجیب برای ادامه زندگی جهانی شد.

نمایش «سیاه‌خال» هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می‌شود.

همچنین تالا چهارسو میزبان نمایش «نوزده، نود و نه» به نویسندگی و کارگردانی ایوب ‌آقاخانی می‌شود.

این اثر نمایشی با بازی (به ترتیب حروف الفبا) سپند ‌امیرسلیمانی، ویدا ‌جوان، ابوالفضل ‌جمشیدی، الهه ‌شه‌پرست، میثم ‌میرزائی روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: ناصر نمی‌تونم تو تلفن بگم؛ فقط به دادم برس… عین یه کابوس می‌مونه.»

این اثر نمایشی هر شب ساعت ۲۰ و به مدت ۶۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

تالار قشقایی نیز از امشب، ۱۷ بهمن ماه میزبان نمایش «عددهای نشده» به نویسندگی محمد میرعلی اکبری و کارگردانی حسین کشفی اصل می‌شود.

این نمایش با بازی (به ترتیب ورود به صحنه) عزالدین ‌توفیق، فرید ‌رحمتی، وحید ‌کریمی، شهاب ‌عباسیان، کیمیا ‌جواهری، رویا ‌بختیاری، مهیار ‌اسلامی، کامران ‌اقتداری، الهه ‌پورجمشید، شیما ‌خوش ‌اقبال هر شب ساعت ۱۸ و به مدت ۸۰ دقیقه روی صحنه می‌رود و در خلاصه داستان آن آمده: قصه آدم‌هایی که عمری دویدند و نرسیدند.

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

این نمایش به نویسندگی، کارگردانی و بازی سیدعلی خوشرو، از ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، در کافه‌تریای قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

این نمایش، درباره بازیگر تازه‌کاری است که شیفته نوید محمدزاده، بازیگر شناخته‌شده تئاتر و سینماست و این عشق برایش ماجراهایی را در کافه ایجاد می‌کند. او حتی ساعت‌ها برای دیدن نوید محمدزاده منتظر می‌ماند و در این مسیر، دچار سرگردانی، بی‌هویتی و چالش‌هایی می‌شود تا خودِ واقعی‌اش را پیدا کند.

تماشاخانه ایرانشهر و تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران نیز از فردا شاهد اجرای چند نمایش جدید خواهند شد.

تالار دکتر ناظرزاده کرمانی میزبان دو نمایش «یکی بود، یکی نبود» و «از نظر سیاسی بی‌ضرر» می‌شود.

این تالار نمایشی از ، چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه پذیرای نمایش «از نظر سیاسی‌ بی‌ضرر» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی می‌شود.

این نمایش با بازی اتابک نادری، وحید آقاپور، گاتا عابدی، مرضیه صدرایی، یاشار نادری، فهیمه موسوی نیارکی، سامان کرمی، رضا آرامش، مهسا رضازاده، بهزاد قزل باش، متین بهشتی، مسعود بهشتی، سام جانملکی اجرا می‌شود که در خلاصه داستان ان امده: «زینال غیر بندری یک قاتل حرفه‌ای با تجربه است اما در بنگاه قتلی کار می‌کند که ۲ ماه است کسی برای سفارش قتل به آن زنگ نزده و این بیکاری زینال را حسابی عصبی کرده است ...»

این اثر نمایشی هر شب راس ساعت ۲۰ و سی دقیقه روی صحنه می‌رود.

«یکی نبود یکی‌ بود» به کارگردانی علی کوزه‌گر دیگر نمایشی است که در این تالار اجرا خواهد شد.

این اثر نمایشی با بازی یسنا میرطهماسب و سارا حاتمی از بیستم بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ اجراهای خود را آغاز می‌کند.

تالار استاد سمندریان نیز از چهارشنبه ۱۸ بهمن پذیرای نمایش «ژیلت» نوشته عباس عبدالله زاده و کار حسن جودکی می‌شود.

این نمایش ساعت ۲۰:۳۰ در سالن سمندریان مجموعه تماشاخانه ایران‌شهر روی صحنه می‌رود.

نمایش «ژیلت» یک کمدی سیاه درباره‌ نویسنده‌ای در پی مجوز در دوران سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ سانسور شوروی زیر سلطه‌ استالین است.

بازیگران نمایش این نمایش به ترتیب حروف الفبا عبارتند: از امیرکاوه آهنین‌جان و شهروز دل‌افکار.

این اثر نمایشی از فردا شب ساعت ۲۰ و سی و به مدت ۶۵ دقیقه اجرا می‌شود.

در تالار انتظامی هم دو نمایش «لندهور» به کارگردانی محمدرضا اسکندری و «بازی‌های کشتار همگانی» به کارگردانی کاوه نورمحمدی روی صحنه می‌روند.

نمایش «لندهور» نوشته کهبد تاراج با کارگردانی محمدرضا اسکندری از پنجشنبه ۱۹ بهمن تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ هر شب (به جز شنبه‌ها) ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می‌شود. امیر عدل‌پرور و لبخند بدیعی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «ماه شب بیست و نهم دربیاد، همه مثل ته دیگ میمونن توی این تئاتر، سوخته، سیاه و سفت... شخصی که عاشق تئاتر، سینما و بازیگری بوده است؛ حکایت زندگی و قتل پدرش را بدلیل خفقان و مانع شدن پدرش برای بازیگر شدن در قالب یک تئاتر در تئاتر به نمایش میگذارد، وجهه زنانه این مرد در نمایش حلول می‌کند و ...»

همچنین نمایش «بازی‌های کشتار همگانی» نوشته اوژن یونسکو، ترجمه حدیث ارشیا به طراحی و کارگردانی کاوه نورمحمدی از سه‌شنبه ۲۴ بهمن تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ هر شب ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۶۵ دقیقه اجرا می‌شود.

درسا ‌حکیم‌الهی، آرزو گلشاهی، مرتضی ‌کوهی، میلاد قلاوند، افشین امیری‌زاده، کاوه نورمحمدی، محسن ‌غلام‌نژاد بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده: «بیماری در شهر شیوع پیدا کرده است و شهروندان در تلاشند که از این بیماری فرار کنند. اما همگی به طرز احمقانه‌ای در دام این بیماری گرفتار می‌شوند و جان می‌دهند.»

تالار مولوی هم فعالیت خود را از امشب با اجرای نمایش «خونِ» به کارگردانی حسین قاسمی‌هنر از سر می‌گیرد.

این نمایش به نویسندگی حسین قاسمی‌هنر و عطیه علی همتی با کارگردانی حسین قاسمی‌هنر از هفدهم بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌رود.

بهزاد حاجی‌زاده بازیگر ۸ ساله این اثر نمایشی است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «سلام؛ به گالری ما خوش اومدید؛ ما در این گالری آثاری از معروف‌ترین آرتیست‌های ایران و جهان رو براتون به نمایش می‌ذاریم.»

تالار کوچک مولوی هم چند روزی است که میزبان نمایش «گفتم کجاست!؟» به نویسندگی و کارگردانی احمد حامدی شده است.

بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) نگار ‌بابائی، مهدی علیپور، محمدرضا ‌باقری ‌نژاد، نیلوفر محمدی، احمد ‌حامدی، رسول ‌قادری، سیدشایان ‌موسوی، هانا نصرآبادی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده:

«در یک قبرستان متروک ۶ روح در تلاش‌اند تا جلوی تخریب قبرستان توسط بلدوزر را بگیرند.»

تماشاخانه سنگلج این روزها میزبان نمایش «اپرت نیرنگ اورنگ» با طراحی و کارگردانی مرتضی برزگرزادگان است که از یکشنبه ۱۴ بهمن ماه در ساعت ۱۹.۱۵ اجرای خود را آغاز کرده است.

این نمایش که نوشته سید هاشم خان شافع است، با هنرمندی بهاره رهنما و نقش‌آفرینی بازیگرانی همچون محمدرضا آزادفرد، افق ایرجی، محمد پورا، ارمغان پور رجب، فیروز حیدرزاده، افشین زعیم و سامان کرمی اجرای خود را از ۱۱ دی ماه آغاز کرده و پس از وفقه‌ای که به دلیل برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر داشت، از روز یک‌شنبه ۱۴ بهمن ماه در ساعت ۱۹.۱۵ دقیقه به اجرای خود در تماشاخانه سنگلج ادامه می‌دهد.

این نمایش درباره فردی فریبکار به نام اورنگ است که از کل کل دو ارباب استفاده کرده بین آنها اختلاف ایجاد می‌کند و به آنها و پسران‌شان که عاشق هستند، نیرنگ می‌زند.

تئاتر «هامون» این روزها میزبان نمایش عروسکی «مامان» به نویسندگی و کارگردانی الهام سلج محمودی است که دور دوم اجراهای خود را از ۱۲ بهمن ماه آغاز کرده است.

مرجان نامورآزاد، رویا ناصری، ‌ علی باروتی، صبا قدیمی و معصومه آرواز در این نمایش به عنوان بازی‌دهنده عروسک حضور دارند، همچنین ملیحه شبانیان، علی باروتی، مرجان نامور آزاد، کسرا حسینی و رویا ناصری به عنوان صداپیشه با گروه نمایشی «چهل و سه» همکاری می‌کنند.

این نمایش عروسکی ویژه بزرگسالان روایت ناگزیر انتخاب انسان‌ها است، انتخابی میان مسئولیت‌ها و رویاهای آدمی.

این نمایش هر شب ساعت ۲۰ و سی دقیقه و به مدت ۴۵ دقیقه روی صحنه می‌رود.

سالن بلک باکس پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب هم میزبان نمایش «خبری از او نیست» به نویسندگی و کارگردانی جواد مولانیا است.

وحید آقاپور، هومن کیایی، مریم داننده‌فرد، نازنین احمدی و آریا قاسمی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش که در اجراهای پیشین خود با استقبال مواجهه شده، اجرای خود را در دور سوم در ساعت ۱۷ در بلک باکس باغ کتاب ادامه می‌دهد.

گروه اجرایی در توضیح خلاصه این نمایش عنوان کرده‌اند: «خبری از او نیست» روایت یک دورهمی صمیمانه است و گروه ما نظیر یک خانواده مهمانی را ترتیب داده تا میزبان تماشاگرانش باشد.

عمارت نوفل لوشاتو نیز از ۱۸ بهمن ماه میزبان نمایش کمدی «فین جین» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی، کارگردانی محمود موسوی و تهیه کنندگی محمود مداحی می‌شود.

سید جواد یحیوی، حسین شفیعی، مسعود بهارلو، محمد هادی عطایی، الهه پورجمشید، محسن زرآبادی پور، حسین میرزائیان و حامد لطفی بازیگرانی هستند که به ترتیب ورود به صحنه در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

به گزارش ایسنا ، در خلاصه داستان این نمایش آمده است: اجرای نمایش زندگی امیر کبیر با لحنی کمدی به روایت جنی به نام جین که آرزوی جنیان حمام فین است.
کد خبر: 99339
Share/Save/Bookmark