بخش بین‌الملل جشنواره به شکلی مهجور آغاز به کار کرد
حواشی ششمین روز فیلم فجر ۴۲؛
بخش بین‌الملل جشنواره به شکلی مهجور آغاز به کار کرد
ششمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی سپری شد که بخش بین‌الملل جشنواره به شکلی مهجور آغاز به کار کرد و ۳ فیلم نیز برای اصحاب رسانه و منتقدان نمایش داده شد.
 
تاريخ : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۴
به گزارش هنرنیوز ، روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن، ششمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با نمایش فیلم «نپتون» به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان، انیمیشن «شمشیر و اندوه» عماد رحمانی و «پروین» محمدرضا ورزی در سالن همایش‌های برج میلاد سپری شد.

روز ششم به نام زنده‌یاد کیومرث پوراحمد

ششمین روز نمایش فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نام زنده‌یاد کیومرث پوراحمد، نویسنده و کارگردان فقید سینمایی ایران نمایش داده شد.

شروع مهجور بخش بین‌الملل فیلم فجر

بخش بین‌الملل چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در ششمین روز جشنواره آغاز به کار کرد ولی این آغاز بسیار کمرنگ و مهجور بود. جدول نمایش‌ فیلم‌های این بخش هم روز ۱۷ بهمن منتشر شد. در این روز فیلم‌های «تابستان بوجاد» کار مشترک مراکش و بلژیک، «ظاهر» از ایران، «در بدو ورود» از اسپانیا، «تابستان همان سال» از ایران و «بیابان» کار مشترک مراکش، بلژیک و فرانسه در سالن شماره ۴ سالن همایش‌های برج میلاد نمایش داده شدند.

خبر دق کردن یک بازیگر

فیلم «نپتون» به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان اولین فیلمی بود که در ششمین روز جشنواره فیلم فجر چهل و دوم نمایش داده شد. در نشست رسانه‌ای این فیلم، امین میری از بازیگران «نپتون» به درگذشت غلامرضا پودینه، استاد خود و از هنرمندان با سابقه استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: پودینه در اجرایی از هادی مرزبان در سالن اصلی تئاتر دچار سانحه شد و مهره‌های کمر او آسیب دیدند. متاسفانه نه هادی مرزبان و نه مدیران وزارت ارشاد سراغی از او نگرفتند. پودینه با شرایط جسمی و روحی نامناسب روزها را سپری کرد و مبتلا به سرطان شد و درگذشت. او دق کرد.

وی تصریح کرد: اگر غلامرضا پودینه یک بازیگر چهره بود وزیر فرهنگ و ارشاد از او عذرخواهی می‌کرد.

«شمشیر و اندوه» با لیپ‌سینک اشتباه

انیمیشن «شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی به عنوان اولین انیمیشن هایپررئال ایران بود که توسط یک تیم ۲۱ نفره بازی‌ساز ساخته شده است. یکی از ایرادهای اساسی این انیمیشن بلند سینمایی لیپ‌سینک اثر بود. لیپ‌سینک «شمشیر و اندوه» برای زبان انگلیسی تنظیم شده بود به همین دلیل با دوبله فارسی تطبیق نداشت.

چاق‌شدن همزمان مارلون براندو و محمدرضا شریفی‌نیا

فیلم سینمایی «پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا آخرین فیلمی بود که در ششمین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای اصحاب رسانه و منتقدان نمایش داده شد.

در نشست این فیلم، محمدرضا شریفی‌نیا که علاوه بر تهیه‌کننده فیلم، به عنوان بازیگر نقش پدر پروین اعتصامی نیز حضور داشت، درباره عکسی که از حدود ۲۰ سالگی پدر پروین اعتصامی منتشر و بر اساس آن گفته‌شده که پدر پروین اعتصامی لاغر و محمدرضا شریفی‌نیا چاق است، تصریح کرد: من هم در حدود ۲۰ سالگی لاغر بودم. مارلون براندو هم وقتی نقش «زاپاتا» را بازی کرد، لاغر بود. من و مارلون براندو به خاطر نقش‌هایی که بازی کردیم چاق شدیم.

حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزیر ارشاد در برج میلاد

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز ۱۷ بهمن با حضور در سالن همایش‌های برج میلاد، ضمن دیدار با خبرنگاران از غرفه‌های رسانه‌های مختلف بازدید کرد.
کد خبر: 99337
Share/Save/Bookmark